הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 
ברוכים הבאים לטירת כרמל
Welcome to Tirat carmel

מצוינות בחינוך טירת כרמל תשע"ח - תמנות מצב

תושבי טירת כרמל היקרים,
בפתחה של שנה חדשה, אני מבקש לברך אתכם בברכת שנה טובה ומוצלחת.
מועדי תשרי הם הזדמנות להתחדשות לצד סיכום השנה החולפת.
מצורף בזאת גיליון ראשון של חדשות החינוך ובו מעט מהעשייה החינוכית בשנה הקודמת.
אנו נמשיך בשנת תשע״ט לקדם את החזון החינוכי של העיר טירת כרמל אשר גדלה ומתפתחת. מערכת החינוך בטירת כרמל תמשיך לפתח קהילה חרוצה וחדשנית הצופה פני עתיד, עבור ילדי העיר שגדלים בין הכרמל לים.
אנו רוצים לגדל ילדים סקרנים, חוקרים, שייכים ומגשימים, תוך הובלה למצוינות ערכית ואקדמית של כלל ילדי העיר.
קריאה מהנה ושנה טובה

שלומי דהן
מנהל מערכת החינוך
טירת כרמל

ראש העיר, אריה טל, מברך את הצוותים החינוכיים של העיר על העשייה הרבה ומודה להם על פועלם הרב למען קידום תלמידי העיר והצלחתם.
לדבריו, מערכת החינוך בעיר ממשיכה לפעול על פי חזון חינוכי של מצוינות אקדמית וחברתית המובילה כל ילד וילדה, כל תלמיד ותלמידה למיצוי יכולותיו ולהגעה לפסגות המצוינות.

מצוינות בחינוך – הגיל הרך

המפקחת על הגנים

המשימה המרכזית של גני הילדים מבוססת על האמונה ביכולתם של הילדים וצוות הגן ליזום, להוביל, ללמוד, לחקור וליצור את הגן הייחודי שלהם, מתוך הבנה כי בתהליך כזה תתקיים חוויית למידה המותאמת למציאות של היום ולאתגרי העתיד. הצוות החינוכי מעודד את מעורבות הילדים, ומעניק להם תחושת מסוגלות ואחריות,יוצר, בונה ומאפשר מרחב לימודי בו ירגישו הילדים בטוחים לעלות רעיונות, יוזמות מחשבות וחלומות.

מרכז הפעו"ט

צוות מרכז הפעו"ט פועל בשכונות העיר, טיפות חלב, במעונות היום, בגנים, בבתי ספר ובבתי המשפחות. גם השנה יפעיל המרכז ארבע כיתות מעון, תכניות להדרכת הורים, משחקיות להורים וילדים, קבוצות הכנה לכיתה א', יחידה להתפתחות הילד, הכשרה והעשרה לאנשי מקצוע ומגוון שירותים באיכות בלתי מתפשרת עבור ילדי העיר והוריהם.

גן יער

גן יער מתקיים בסביבה הטבעית באזור המגורים של הילדים. בגן אין צעצועים, מתקנים או דשא סינטטי. הילדים פועלים עם כלי עבודה, אבנים, צמחים ועוד חומרים טבעיים. הגן מאפשר לילדים לפתח את הדמיון וליצור משחקים חופשיים מתוך עולמם הפנימי. הסביבה הטבעית מזמנת מרחב לפעילות מאתגרת מבחינה פיזיולוגית והוא נקי מעומס גירויים ומאפשר לילדים להעמיק את פעילותם החברתית, הרגשית והמוטורית. השהייה מחוץ לסביבה הפיזית של כותלי הגן תורמת לתחושות המסוגלות של הילדים, מסייעת לילד להתמודד עם חוויות מאתגרות, מפתחת את הכושר גופני, מטפחת אמפתיה וקשר סימביוטי בין הילד והטבע, כמו גם טיפוח קשרים חברתיים עמוקים יותר עם בני גילם והצוות.

מצוינות בחינוך – בית ספר יסודי

בית ספר אפרים צמח

בית הספר מכין את התלמידים למקצועות של המחר החל מכיתה א'. הילדים הצעירים מקבלים קורסים ברובוטיקה ולומדים לעבוד בצוותים כמו שעובדים במקצועות ההייטק, בונים, מתכנתים ומתמודדים עם אתגרים שמפתחים חשיבה יצירתית ויזמות. התלמידים משתתפים בתחרויות רובוטיקה של: junior FIRST LEGO Leagueמטעם הטכניון והשנה קבוצת רובוטיקה מכתה ג' השתתפה בפסטיבל ה AQUA ADVENTURE וזכתה בפרס.

בית ספר "זבולון המר"

במסגרת תכנית "אמירים" למצוינות למדוהשנהתלמידי "זבולון המר" מכיתות ד' עד ו': אנגלית, אומנות, מתמטיקה ודיבור בציבור בשילוב תחומי האומנויות: תיאטרון ונגינה. למרות שנושאים אלו אינם קשורים בקשר ישיר, ניסינו לשלב אותם יחד על מנת למקסם את האתגר ולאפשר לתלמידי אמירים לפרוץ קדימה. השיא היה ביום אמירים בו התלמידים הפעילו את כל תלמידי בית הספר בפעילויות מאתגרות כדוגמת הצגה בשפה האנגלית ועוד.

בית הספר ע"ש יגאל אלון

בית הספר מקנה מיומנויות וכלים המפתחים מנהיגות ואחריות אישית תוך מימוש הפוטנציאל הגלום בכל תלמיד. בביה"ס מתקיימות תוכניות העשרה בתחומים שונים כגון: דיבייט, מדעים, מחול, אמנות, חינוך ערכי חברתי, אנגלית ומתמטיקה. במסגרת שיעורי המצוינות ושיעורי המדע והטכנולוגיה, לומדים התלמידים בדרך למידה מבוססת פרויקטים. למידה זו מזמנת התנסויות בתהליכי חקר עצמאיים ומטפחת חשיבה ביקורתית ויצירתית. הרציונאל העומד מאחורי למידה זו הוא מתן מענה לצרכים השונים של התלמידים ולסגנון הלמידה האישי של כל תלמיד ותלמיד.

בית הספר אבנר ברזני

בית החינוך “אבנר ברזני” דוגל ביחסי גומלין הדדיים עם הקהילה. תפקיד סגל ההוראה להכין את הילדים לחיים בחברה ולצייד אותם בכלים, ידע, ערכים ומיומנויות שיסייעו להם להתפתח באופן מיטבי, תוך מתן הזדמנויות שווה לכולם. בביה"ס שוקדים על חינוך מבוסס ערכים והקניית כישורי חיים, תוך שימת דגש על “שפת האני” וטיפוח תחושת אחריות אישית, חברתית וסביבתית. אנו שואפים לחנך את ילדינו להיות אוהבי אדם, רגישים לצרכי הזולת ונוהגים בו בכבוד.

בית ספר דגניה

בית ספר דגניה הנו בית-ספר ירוק בזיקה לתחום המדעים וככזה נעשות בו פעילויות ייחודיות רבות. 
בית הספר מעצים את תלמידיו באמצעות תקשורת בין אישית וזוכה בכל שנה בפרסים: 
פרס החינוך החברתי לערכים, פרס מצוינות באנגלית ופרס חינוך מחוזי.
כבית ספר 'מדגים תקשוב' ברמה לאומית, התלמידים לומדים להשתמש, בצורה מושכלת, באמצעים דיגיטליים מתקדמים, המשולבים בכל תחומי הדעת.
בית הספר דגניה שואף לטפח בוגר יוזם, יוצר, מעורב חברתית ושואף למצוינות כדרך חיים,
ועל כן התלמידים משתתפים בפרויקטים ייחודיים שביניהם: תלמידים מלמדים תלמידים, מצוינות ואמירים ושעות חלום בהם חווים, לומדים ומגשימים למידה חווייתית המאפשרת חשיבה יצירתית, ביטוי אישי ומעוף.
 


מצוינות בחינוך – על יסודי

בית ספר שיפמן

ב"שיפמן" מכינים את התלמידים לעולם המחר ומציבים אותם בחזית הטכנולוגית בחינוך.בחטיבת הביניים מקדמים את תכנית קדם עתידים וכבר בכיתה ז' תפתח כיתת טכ"ניון שתקדם את לימודי המתמטיקה והמדעים. בנוסף, התלמידים יוזמנו לקחת חלק בתוכניות העשרה רבות בתחומים: שחמט, סייבר, רובוטיקה ומחשבים, ביורפואה, ספורט, אומנות ותיאטרון. בחטיבה העליונה תפתח בשכבת י' תכנית נחשון בשיתוף פעולה עם אלביט, תכנית המחנכת למצוינות ולמנהיגות.

תכנית "נחשון-אלביט"

תכנית "נחשון" היא תכנית לפיתוח נוער ליצירת עתודה מובילה, מדעית-טכנולוגית למדינת ישראל. התכנית יונקת את תפישת החינוך וההכשרה שלה מתכנית העילית הצבאית–אקדמית "תלפיות", ומתבצעת במסגרת כיתות ייעודיות בבתי ספר תיכונים וחטיבות הביניים. התכנית הינה שותפות בין משרד הביטחון, משרד החינוך ואוניברסיטת תל אביב. בטירת כרמל שותפה גם חברת "אלביט". במסגרת התכנית התלמידים לומדים לימודים מדעיים מוגברים, הלמידה מתבצעת בשיטות חדשניות (למידת עמיתים, עבודה בצוותים, חקר ועוד) ותוך פיתוח מיומנויות המנהיגות של התלמידים. בצורה זו רוכשים התלמידים מיומנויות הכרחיות להצלחה בעולם הטכנולוגי והמשתנה של המאה ה-21.

בית הספר המקיף דתי אריאל

במסגרת מצוינות למדעים, תלמידי חט"ב השתתפו בתחרות חקר החלל לזכרו של אילן רמון; נפתחה סיירת מדעים במסגרתה תלמידים ביקרו בפקולטה לכימיה בטכניון, ערכו ניסויים בתחומים שונים והעבירו ניסויים אלו לתלמידי בית ספר היסודי אפרים צמח. בנוסף, ביה"ס השתתף "בתחרות המכונה המופלאה". התחרות התקיימה במסגרת תכנית קדם עתידים המשלבת פיזיקה, כימיה ולמידה עצמאית והתלמידים עבדו בשיתוף פעולה ובנו מכונה שכולה מעברי אנרגיה שונים.

תיכון לאמנויות

עיריית טירת כרמל חושבת קדימה ובימים אלו האדריכל יורי פוצינסקי מסיים את תהליך תכנון בית הספר התיכון החדש בעיר. בית הספר ימוקם ברחוב דולפין והוא מתוכנן להיות תיכון שש שנתי לאומניות: תיאטרון, קולנוע, ציור ואומנות פלסטית. בתמונה הדמיה של מבנה בית הספר שיפתח בעוד כשלוש שנים.

תלמידי חט"ב שיפמן מצטיינים בעבודת חקר

שלושה תלמידי חט''ב שיפמן מכיתה ט' מדעית: שלומי שמאי, שירז פרץ ואופיר עמר השתתפו השנה בתכנית 'חקר ציפורים' שנהנ תכנית חקר ייחודית בשיתוף פעולה עם המכון הביולוגי בחיפה. תכנית החקר שמה לה כמטרה לאפשר לתלמידים הזדמנות ייחודית לצאת להתבונן בטבע ולחקור בכלים מדעיים ומקוונים את אורחות חיי הציפורים בסביבה הקרובה או במהלך הנדידה, ואת יחסי הגומלין שלהן עם הסביבה והאדם. מעבר לתהליך הלמידה המשמעותי וציוד התלמידים במיומנות החקר, אנחנו מחנכים את התלמידים בתכנית זאת לחינוך לקיימות ואכפתיות כלפי הסביבה. הייחודיות והמצוינות של תהליך החקר העלו את העבודה לשלב המחוזי והם ייצגו את חט''ב שיפמן בכנס ובתחרות החקר המחוזית שנערכה במדעטק. התלמידים זכו במקום הראשון וקיבלו במעמד מרגש תעודת ציון לשבח על הצטיינות ביריד חקר ופתרון בעיות מחוזי, יישר כח!

חט''ב שיפמן מקום ראשון בפיתוח אפליקציה חדשנית וייחודית

בבית ספר שיפמן מאמינים שהיכרות וחשיפה של בנות צעירות למודל לחיקוי נשי ראוי, יכולה לשנות את התפיסה התרבותית, את הסטריאוטיפים ואף לעודד מוטיבציה אשר תשפיע על בחירת בנות במגמות טכנולוגיות בחט''ע. במסגרת התכנית לקידום בנות להנדסת תכנה של משרד החינוך בשיתוף עמותת תעשיידע בהובלתו של ד"ר עופר רימון השתתפו השנה עשרים וחמש בנות משכבות ח' ו – ט' בשיפמן. התלמידות עסקו בעבודה על פרויקטים קבוצתיים, אשר משלבים אלמנטים של תוכנה וחומרה, נפגשו עם מהנדסות בכירות במייקרוסופט הרצליה, כתבו קוד, יצרו אפליקציה והתרשמו מסביבת עבודה מפנקת . אפריל, אחת התלמידות, סיפרה: "אני יכולה לראות את עצמי עובדת כמהנדסת תכנה במייקרוסופט". בית ספר שיפמן נבחר מתוך 30 בתי ספר שהשתתפו השנה להציג באירוע ארצי חגיגי מול נציגי משרד החינוך ובכירים מתעשיית ההייטק בישראל. ואף זכה ברוב קולות בפיתוח אפליקציה חדשנית וייחודית. אין ספק שבנות שיפמן רוצות ....שוות .....יכולות .....

מצוינות בחינוך – א-פורמאלי

מחלקת הנוער

המחלקה אחראית על ייזום, קיום וניהול של מסגרות חינוך בלתי פורמאליות בעיר עבור ילדים ונוער בגילאי 10-18. במסגרת המחלקה מופעלות תכניות ופרויקטים בתחום פיתוח מנהיגות צעירה, מועצת נוער, מעורבות חברתית והתנדבות, הכנה לצה"ל, מועצת נוער, תנועות נוער, תכניות חינוכיות בחופשים ועוד. המחלקה אחראית על ניהולו של מרכז הנוער העירוני המהווה בית עבור נוער טירת כרמל ומאגד בתוכו שלל פעילויות ופרויקטים.

קונסרבטוריון טירת כרמל

קונסרבטוריון טירת כרמל הנו בי"ס למוזיקה (בפיקוח משרד החינוך), בו לומדים כ-250 תלמידים במקצועות הנגינה והשירה. בשנה"ל תשע"ח התקיימה פעילות ענפה: הופעות הרכבים, תזמורות ומקהלות בכנסי משרד החינוך, פרויקטים מיוחדים של המקהלה הייצוגית, פרויקט והופעה של תזמורת כלי קשת, סיור הופעות של התזמורת הייצוגית בצרפת וגרמניה, 5 קונצרטים קאמריים ולמעלה מ-30 קונצרטי תלמידים.

מצוינות בחינוך טירת כרמל תשע"ח - תמנות מצב